Vatandaşların olası acil durumlarda, yaşadıkları panik ile acil çağrı numaralarını karıştırmasını önlemek, yardım çağrısında bulunanlara daha hızlı ve etkin şekilde cevap verilmesini sağlamak amacıyla hayata geçirilen “112 Acil Çağrı Merkezi Projesi’ni uygulayan illere Kırklareli de katıldı.
Kırklareli Valisi Osman BİLGİN, Vali Yardımcısı Emre ÖZTÜRK, Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü İzleme Değerlendirme Daire Başkanı Şamil KURGUN ve İl Sağlık Müdürlüğü Yöneticileri 112 Tek Çağrı Merkezini ziyaret ederek incelemelerde bulundu.
Uygulama, vatandaşların acil durumlarda 112 numaralı hat ile sadece ambulans ve ilk yardım çağrısı değil, Polis İmdat, Sahil Güvenlik, Yangın İhbar, Jandarma İmdat, Orman Yangını ve AFAD’tan da yardım talebinde bulunmasını sağlıyor.112'ye gelen yardım çağrısı, merkezdeki görevliler tarafından anında emniyet, sahil güvenlik, itfaiye gibi ilgili konu uzmanlarına bildirerek olay yerine ekipler sevk ediliyor.
Uygulama, yabancı dilde yapılan çağrıları da yabancı dil havuzu operatörlerine yönlendirerek çözüme kavuşturuyor. Yedekleme özelliği de bulunan uygulama sayesinde acil çağrılar kayıt altına alınıyor.