Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık
Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Türkiye'de ilk defa uygulanacak "İnme 112
" mobil uygulamasını geliştirdi. Uygulama ile inme riski olan hasta, en
kısa sürede inme merkezi bulunan en yakın hastaneye götürülerek tedaviye
alınacak.
“İnme 112” mobil uygulaması; ‘Hasta
kolunu kaldırabiliyor mu?’, ‘Hastanın vücudu ile ilgili ağızda ve konuşmasında
farklılık var mı?’, ‘Bilinci nasıl?’ gibi sorular konu hakkında eğitim alan
sağlık personeli tarafından aşama aşama sisteme giriliyor. Hastanın durumu
değerlendirilerek inme riski belirlendiği anda sistem, sağlık ekiplerini inme
merkezi bulunan en yakın hastaneye yönlendirirken, aynı zamanda da bu merkezde
görevli doktora hastanın bilgilerini SMS ile gönderiyor.
Uygulama sayesinde, inme riski
olan hasta daha hastaneye ulaşmadan, doktor hasta hakkındaki tüm bilgilere
ulaşarak uygulayacağı muayene ve tedavi yöntemini belirlemiş oluyor. Hastanın
hemen doğru tedavi merkezine gitmesi ve hızlıca tedaviye başlanması hastada
herhangi bir sekel kalmamasını ve hayatına sağlıklı olarak devam etmesini
sağlayacak.
"İnme 112" uygulaması
Türkiye'de ilk defa Bolu'da kullanılmaya başlandı
"İnme 112" için pilot
il seçilen Bolu'da bulunan 21 istasyonda görev yapan 112 Acil Sağlık
ekiplerindeki sağlık personelinin tamamı bu uygulamayı cep telefonlarına
indirerek kullanmaya başladı. Vakaya gidildiğinde, hastanın inme geçirdiğinden
şüphelenen sağlık ekipleri, cep telefonlarındaki "İnme 112"
uygulamasını açarak kendilerine hastayla ilgili yöneltilen soruları yanıtlıyor.
Bolu'da yapılan çalışmalar
sonucunda uygulamadaki aksaklıklar belirlenerek revize edilecek. Pilot uygulama
döneminin sona ermesinin ardından "İnme 112" mobil uygulaması
Bakanlığın öngördüğü süre içerisinde Türkiye'nin her yerinde görev yapan 112
ekiplerince kullanılmaya başlanacak.